Isnin, 13 Disember 2010

* vRRRoooM...vRooomm*



matlamat dh lari..terlewt sket upload cite bru..haha..
tp pape pn akn tetap gk upload, supaya sng hati tgk byk CERITA di blog ni..
emm..nk kongsi cerita tentang KERETA..
kereta yg DIPANDU sendiri oleh AINI :)
aha..BRU NK DRIVE sndiri???
bile dpt lesen nih???
lepas SPM dh dpt lesen..tp bru terkial2 nk bwk keta cuti ni...
sebabnye??
sbb takut 1hal..pastu sume keta kt rumah ni MANUAL yek..
slalu aku tgk ramai gurlz bwk AUTO..tu yg sng je dorg leh bwk keta..
ni pn aku MEMBERANIKAN DIRI bwk ni..
kalo x, sampai TUA la aku xbwk keta..

sape inspirasi aku leh bwk keta MANUAL nih?haa....

*abah~kesian tgk abah drive sorg2. drive jauh2 sorg2.ape gunenye abah bg amek lesen dlu kalo xgunakan tlg abah drive. bukan hanya TIDO je dlm keta tu

*ibu~bile ibu bg kebenaran bwk keta dgn mudahnye (asalkan xlanggar keta org dh la ye)

*my kakak angkat~tgk dye bwk MANUAL aritu..cm senang je bwk.hoho

so dgn semangat2 + inspirasi dr mereka2 ni, aku try la bwk..

mase 1st time bwk, undur je mati enjin..ke dpn je mati enjin..
mak aku geleng kepala tgk aku xpas2..haha
trus ibu masuk dlm rumah..
pastu bile ibu xtgk, trus dpt je aku bwk..terus lesap dr kwsn rumah..hoho
bwk la pusing2 pekan..dgn kelajuan yg seberapa (below 60 la) bwk la dgn slow SIPUTNYA bersama adik aku yg tolong mententeramkan akknye yg cepat GELABAH ni..haha
ok la, not bad..cume suke MATI ENJIN di TRAFFIC LIGHT! adeh..(akn diperbaiki kesalahan ini)

hari kedua lak..
abah dgn senang hatinye duk BELAKANG nk jd PENGKRITIK cara aku bwk keta..haha
bgs gak abah ade sbenanye..byk gk la blaja..pastu abah suh bwk keta jauh2 dr kwsn rumah..
g kt jalan yg BYK SELEKOH..
lori sgt banyak..aku sgt TAKUT..tp cube wt DERK je..hoho

ini yg abah KOMEN ttg CARA PEMANDUANKU..
1. kt jalan lurus ok je :)
2. kurang mahir stabilkn klas ngn minyak
3. gear tu trk SLOW2 je, xmuh rentap2..hahaha


itulah kisahku bile bwk keta..nk kena mahirkn lg nih..nekad!tiap hari cube bwk keta gi jalan2 ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan