Selasa, 16 Ogos 2011

pengurusan tingkah laku


salam..
sgt2 lama xupload cite kt blog ni kan..
BZ la salah satu faktornya..
terlebih dahulu nk ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN kpd sume pmbaca2 blog ku ini..
dh separuh kn kita mnjalani ibadah puasa..
semoga puasa kali lebih bermakna bt kita semua ^_^

post kali ni nk cite psl budak PK..
aku suka sgt2 bkongsi cite psl bdk PK ngn sume org..
sbb aku tau xramai yg dapat lalui pengalamn mcm aku ni..
yg bakal mengajar kanak2 istimewa..
1je ungkapan yg aku nk bgtau korg psl budk2 PK ni..
dorg sume mmg sgt2 ISTIMEWA ^_^
laen drp knk2 laen..seronok dgn keletah mereka wlpn kesabaran amt diperlukan utk mengajar dorg..
*OWEN~comel sgt, aku geram tgk pp dye*

assgmnt kali ni aku kne bt kt SK RAJA CHULAN..
kena pergi stiap mggu tiap hari selasa..
tp 5kali je pergi..
19, 26 (Julai), 2, 9, 16 (Ogos)..
tula tarikh yg aku kena gi sk tu kaji pgurusn tgkah laku knk2 PK ni utk asgmnt PTL aku..

aku dpt seorg knk2 CINA..
TEOH (slow learner)..
risau jugak mula2 dpt dye..
takut dye xfaham ape aku ckp..
kang ade aku kne speaking ngn dye..hoho
tp alhmdulillah, dye faham sume aku ckp n bt ape yg aku suruh..

*TEOH*


*kami*

bila dilihat n diperhatikan..
TEOH ni pngurusn tgkh laku dye lebih kpd xdpt beri tumpuan msa P&P..
pastu mengada2, malas bt keje, manja, lmbt bt keje..
fikir punye fikir..cmne lah nk ubah prangai dye ni..
then aku pun pilih teknik token..
aku buat COP..
"Teoh..kalau kamu bt keje dgn cepat+kemas, ckgu bg cop ni.then bleh tukar ngn makanan n alat tulis"
ape lg..dgn SEMANGATNYA dye ubh tgkah laku dye..
paling aku xleh lupa, dye warna cntik2 smpi ckgu dye bg bintang kt dlm buku dye..
time ni la rasa mcm 1kejayaan utk aku bt teknik token tu..
ckgu dye kata, xpnah teoh dpt bintang n warna cntik mcm tu sblm ni
aku cek blek buku latihan dye..
YUP! mmg betul sblm2 ni keje dye mmg comot..
xpnah dpt bintang pun..
tula 1st time dye dpt bintang ^_^



*token yg dikumpul*


*penukaran token*

*bintang a.k.a beruang comel dr cikgu AYUNI sbb 1st time wane cntik*

teoh ni baik orgnya..
dye slalu tlg org..
time rehat, dye akn bwk RINI gi kantin smbil pimpin tgn...
wah..time ni aku rasa istimewanya knk2 ni..
wlpn dorg budk PK, tp stil nk tlg org len jugak ^_^


*pimpin tgn RINI gi kantin*

byk lg nk diceritakan..
tp takut korg mls bce pnjg2..
tp tadi..blaja KH..
buat napkin utk alas masa kita mkn..
bile buat2 tu..
teoh bukak napkin tu then letakkn kt atas peha aku..
wahh..so sweet~
hehe..
ckgu dye kata romantik tul teoh bt cmtu kt aku..


* TEOH n ckgu aini punya hasil kerja*

last but not least..
ayt yg bleh buatkn aku nk nangis td..
"ckgu..ckgu dtg lg ye mggu dpn..sy nak syg ckgu lagi"..
time ni, rasa nk nangis je..tp..kena la kuat dpn student kn..
maaf teoh, ckgu last hari ni, mggu dpn ckgu xdtg lg =(


*aktiviti terakhir aku bersama mereka*

yg penting..
kenangan itu takkn kulupakan..
semoga ALLAH tetapkan hatiku utk terus menyayangi knk2 PK..amin

*hadiah utk TEOH*



4 ulasan:

  1. abadi: mekaseh yer..kamu pun.sama2 la kita teruskan perjuangan ni ^_^

    BalasPadam